Publications

DVD - Nature before us / 5 films of Alfred Ehrhardt
NATURE BEFORE US
D 2008 - 82 Min. - colour/SW
Script, Direction: Niels Bolbrinker in collaboration with Christiane Stahl // Camera, Film Editing: Niels Bolbrinker // Audio: Manfred Herold // Music: Christof Dejean // Producer: Thomas Tielsch // Filmtank in cooperation with Alfred-Ehrhardt-Stiftung
5 films of Alfred Ehrhardt (Spiel der Spiralen/Tanz der Muscheln/Gletscher und ihre Ströme/Vulkanisches Antlitz/Korallen - Skulpturen der Meere)
Price: € 24.90

Alfred Ehrhardt: Naturphilosoph mit der Kamera. Fotografien von 1933 bis 1947

Christiane Stahl, dissertation Freie Universität Berlin, Reimer Verlag, Berlin 2007, 335 pages, 209 images b/w, 14 colour, distinguished Dr.-Erich-Stenger-Preis, 2005/06 of the Deutsche Gesellschaft für Photographie (DGPh)
Price: € 49.-

Kaucyila Brooke: Vitrinen in Arbeit

This catalog was published in conjunction with the exhibition KAUCYILA BROOKE : VITRINEN IN ARBEIT, the Alfred-Ehrhardt-Stiftung hosted by Forum für Fotografie (October 25 - December 21, 2008), Köln, edited by Dr. Christiane Stahl, Alfred-Ehrhardt-Stiftung, Köln, 132 pages, 62 color plates, 30 x 28 cm, with a text by Christiane Stahl and an interview by Yale-Prof. David Joselit with Kaucyila Brooke, Verlag Schaden, Köln, 2008
out of stock

< | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | >